19 Kasım 2012 Pazartesi

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

Hayır, harflere gelişigüzel basmadım. Galler'in Anglesey adasındaki bu köye de gidemiyoruz çünkü ismini bile söyleyemiyoruz!


Galler'deki bu güzel isimli yeri görünce bloga eklemeden edemedim. Üstelik son yazımın üzerinden aylar geçmeden önce. Çalışkan mı oluyorum, nedir? Neyse, yavaş yavaş başlayalım açıklamaya. Öncelikle bu isim ne demekmiş ona bakalım:


Basitçe anlatacak olursak, camiyi geç, 150 metre sonraki ağacın oradaki kilise şeklinde özetleyebiliriz. Son olarak da okunuşunu duyup şaşırdıktan sonra devam edebiliriz. 

Gerçekten enteresan.
Elbette bu sevimli kasabanın var oluş amacı garip bir isme sahip olmak değil. Aslına bakarsanız insanlar 6000 yıldır bu bölgede yaşıyorlarmış. Tabii yaşıyorlarmış diyorsak fazla büyütmeye gerek yok, örneğin 1563'te 80 kişi yaşıyormuş. 1801'e kadar nüfus aşırı artış göstermiş ve 385 kişiye ulaşmış. Ne zaman ki tren yolu yapılmış, köy bir anda büyümüş, dükkanlar fabrikalar falan açılmış. Elbette 1. Dünya Savaşı sonrasında dönen askerler işsizlikten göç edip köyün bu hızlı ilerlemesini biraz yavaşlatmışlarsa da, sonrasında Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch tekrar şaşaalı günlerine dönmüş ve bugün 3040 kişilik mutlu ve muhtemelen dilleri dolanmış nüfusa ev sahipliği yapıyor.

Köyü kalkındıran tarihi demiryolu
Anlayabileceğiniz gibi aslında köyün tüm turistik özellikleri köyün isminde toplanmış. Bunun amacı da trenyolu ilk yapıldığında yolcuların burada da durması, etrafı gezmesi ve elbette esnafa para kazandırması. Gerçekten tur planı gibi bir isim koyarak reklamın âlâsını yapanları tebrik ediyorum.


Plas Newydd

Oralara kadar gitmişken Anglesey Markizi'nin konağını görmeden olmaz. Plas Newydd isimli bu güzel yer özellikle bahçeleriyle ünlü.

Peki, nasıl gidilir?
Öncelikle Liverpool'a falan gidin. Sonra tren istasyonuna gidip Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch'a bilet isteyin. Siz bileti isterken mümkünse birisi sizi kameraya çeksin. Sonra o görüntüleri bana yollayın. Sonra trene binin ve aşağıdaki durakta inin. Ben yazarken bile çok eğlendim, siz gezerken ne biçim eğlenirsiniz kim bilir.


Dünyanın daha garip bir yerinde görüşene kadar, bon voyage!

Kaynaklar:
Wikipedia
http://llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk
Ctrl+C
Ctrl+V

2 yorum:

  1. gerçekten Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch kadar ilginç bir yer görmedim ... aslında gördüm. bangkok'un gerçek adı : Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama onlar en azından tabelalara bu ismi yazmıyorlar, acımışlar biz turistlere :)

      Sil